Урок 30 “Стиль реалізм”

Автор уроку: 

Тема: Стиль реалізм

Мета: ознайомити учнів зі стилем реалізм,визначити характерні особливості  цього стилю, розширити загально-естетичний кругозір дітей; розвивати образне мислення,осмислене сприйняття художніх творів;виховувати  інтерес до різних видів мистецтва, творчості відомих  митців, до історії розвитку видів мистецтва та індивідуального стилю митця.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І.Організаційна частина

  • Привітання
  • Перевірка готовності до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. «Мозковий штурм»
  • Розкрийте поняття «стиль».
  • Які стилі ви знаєте? .
  • -З яким стилем ми познайомились на минулому уроці?

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми познайомимось з новим стилем  у мистецтві та визначимо його характерні особливості.( слайд №1)

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Вступна бесіда. Міні – лекція

У слід за романтизмом у мистецтві другої половини xix століття утвердився складний та багатогранний напрям – реалізм.

Реалізм-стиль і напрям у літературі та мистецтві,який сповідував необхідність правдивого відображення дійсності в її типових рисах.(слайд№2)

Основою для реалізму стала проблема взаємин людини середовища,впливу соціально-історичних факторів на формування духовного світу особистості.

Ідеологічна основа реалізму:

  • теорія просвіченості;
  • філософія позитивізму.(слайд №3)

У мистецтві простежуються історичні різновиди реалізму:

  • ренесансний;
  • просвітницький;
  • критичний;
  • соціалістичний;

У кожен період розвитку реалізм набував нових рис,поглиблюючи художній аналіз духовного світу особистості та характер її відносин зі світом.(слайд №4)

2.Робота з текстом підручника.

Визначення характерних особливостей реалізму в мистецтві.

  • раціоналізм,правдивість,історична конкретність;
  • художня переконливість зображення типових подій і характерів у типових обставинах;
  • конфліктність(драматизація) як сюжетно-композиційний спосіб формування художньої правди;
  • точна відповідність реальній дійсності;
  • розв’язання проблем на основі загальнолюдських цінностей;
  • вільна побудова творів.

(Правильність відповідей учнів супроводжується слайдом №5)

  1. Робота в групах.

І група « Архітектори» – розкривають особливості архітектури стилю реалізм(презентація групи супроводжується слайдами № 6, 7, 8, 9, 10, 11).

Архітектура

В архітектурі реалізм був виразним,нескладним,без вигадливих форм і зайвих деталей,з опорою на природну красу і натуральність. Застосовувався загалом у будівлях міського призначення.

В архітектурі того часу тісно переплітались елементи різних стилів та напрямів,серед яких: неороманський, єгипетський,грецький, негрецький,чиказька школа, американський ренесанс. Приклади застосування декількох стилів в одній споруді зустрічались досить часто. Найбільшого поширення реалізм набув у радянській архітектурі.

Видатні архітектори радянського часу: К.Алабян, В.Гельфрейх, Г.Гольц, О.Душкін, Л.Поляков та інші.

Характерні риси реалізму в архітектурі:

  • простота і доцільність форми та композиції;
  • поєднання елементів різних стилів та напрямів(еклектика);
  • використання нових будівельних матеріалів

ІІ група «Скульптори» – розкривають особливості скульптури реалізму та визначних митців стилю (презентація групи супроводжується слайдами №12, 13)

Скульптура

Скульптура реалізму характеризується гуманістичними, героїчними рисами, драматичністю та динамічністю, увагою до реалістичності в образах.

До числа скульпторів, які творили в стилі реалізм, відносять французьких майстрів Е.Бурделя, А.Майоля, Ш.Деспіо. Вони започаткували новий етап у розвитку французької скульптури, внесли гуманістичний зміст у строгі закони пластики.

Еміль Антуан Бурдель – французький скульптор, який створював пастелі, ескізи для фресок, скульптурні монументи, рельєфи.

Кращі твори Бурделя пройняті духом героїчної боротьби. У центрі уваги скульптора – незламні характери, активні та цілеспрямовані люди. Він тяжів до динаміки крупних пластичних мас, що приховували внутрішній рух.

Скульптура «Геракл-лучник» принесла Бурделю перше визнання і була високо оцінена наставником Роденом.

Бурдель працював також у жанрі портрета. Він створював яскраві емоційні та психологічні образи

  1. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
  2. Інтерактивна вправа « Відшукай знайоме»

Розгляньте зображення архітектурних споруд. Назвіть характерні стильові ознаки, які ви розпізнали.

  • Палац культури і науки.1952-1955 рр. Варшава,Польща( слайд №9)
  • Театр опери і балету.1934-1938рр. Мінськ,Білорусь ( слайд № 10)
  • Палац образотворчих мистецтв.1904-1934 рр. Мехіко,Мексика ( слайд №11)
  1. .Вправа « Порівняй»
  • Розглянемо зображення скульптури Е. Бурделя «Л.ван Бетховен» під музику композитора та порівняємо музичний та скульптурний образи. ( слайд №14)
  • Чим, на вашу думку, вони подібні?
  1. «Хвилина цікавого»

Також чудові образи створювали такі скульптори, як Арістид Майоль, Шарль Деспіо, М.Андреєв, П.Клодт. ( слайд №15)

  • Ш.Деспіо. «Ася».1937 р.
  • А.Майоль «Ніч»1902 р.
  • П.Клодт. «Пам’ятник І.Крилову».1855 р.

VI  Підсумок уроку.

  • Які особливості архітектури реалізму вам запам’яталися ?
  • Наведіть приклади скульптурних творів реалізму.
  • У чому полягає відмінність стилю реалізм в архітектурі та пластиці інших відомих вам стилів у цих видах мистецтва?

VII  Домашнє завдання

Опрацювати в підручнику  с.239 – 245; написати міні-твір « Мої враження від архітектури та пластики реалізму».

 

Коментарі

  • Facebook
  • Сайту

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *