Урок 3 “У світі античності”

Автор уроку: 

Тема: У світі античності

Мета: дати історичні відомості про культурну спадщину античного світу;

з’ясувати поняття терміну «скульптура»; ознайомити з шедеврами монументальної та станкової скульптури, живопису, декоративного розпису, ювелірним мистецтвом, театральними спорудами; збагатити знання учнів в області мистецтва для підвищення загального інтелектуального рівня особистості; розвивати вміння розуміти тісні зв’язки творів мистецтва з внутрішнім життям людини, релігією, історичними обставинами; виховувати естетичний смак, потребу в спілкуванні з мистецтвом.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, репродукції  для демонстрації, презентація.

 

 Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтелектуальна розминка «Налаштуємось на мистецтво»

Учитель.  Життя людини, природа, навколишнє середовище і діяльність зображуються майстрами у різних видах мистецтва.

Запитання до учнів: (слайд 3)

  • Які види мистецтва вам знайомі?
  • Що входить до поняття «вид мистецтва»?
  • Перерахуйте візуальні види мистецтва.
  • На які види поділяють мистецтво?
  • А як ви думаєте, чи є взаємозв’язок між різними видами мистецтва?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.  Оголошення теми та завдань уроку.

Перегляд слайда 4

Інтерактивна  вправа «Мені це цікаво»

Учитель. Вам було цікаво дивитись на екран? А розглядати  скульптури? Діти, а чи можете  ви уявити своє життя без мистецтва скульптури, живопису, декоративного мистецтва, театру?

Ось про ці види мистецтва і піде сьогодні мова на нашому уроці. Але для цього потрібно знати їхню художню мову. Ми будемо вчитися аналізувати шедеври  монументальної та станкової скульптури, живопису античності, ознайомимося з чудовими зразками декоративного мистецтва Стародавньої Греції, з театральною спорудою – античним театром. А ще  дізнаєтесь про моду та музичне мистецтво.

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Скульптура, види скульптури за призначенням.

Слайд 5,6

Зараз я пропоную вам  пригадати, що таке скульптура і на які види її поділяють.

Твори скульптури виконували із твердих або пластичних матеріалів.

А Стародавня Греція мала значні поклади глини, мармуру, руд кольорових металів, зокрема міді. Перші скульптури майстри виготовляли з деревини та глини, згодом — із вапняку, мармуру, міді, бронзи. Виразність художніх образів підсилювали розписом та інкрустацією.

  1. Особливості та характерні риси античної скульптури.

Найбільш ранні скульптурні твори, що збереглися до наших днів, належать до архаїчної епохи. Це куроси — статуї оголених атлетів чи богів та кори — жіночі фігури в одязі. Вони вирізняються статикою, симетричністю, скованістю поз: руки витягнуті вздовж тіла, одна нога трохи попереду іншої, лише куточки вуст трохи підняті в усмішці. Маємо знати, що протягом наступних століть майстри намагалися передати у скульптурі гнучкість і рухливість людського тіла, красу пропорцій та одухотвореність обличчя.

  1. Творчість видатних майстрів – скульпторів (презентація підготовлена учнями)

«Занурення в епоху»

За кількістю богів древні греки не можуть зрівнятися ні з одним народом нашої планети. Жителі Еллади практично на кожному кроці керувалися порадами будь-якого божества. Однак серед них найголовнішим був Зевс. Це Бог блискавок і грому, а також володар усього світу. Атрибутами головного божества були подвійна сокира (лабрис) і щит. Іноді поруч з Зевсом зображували орла. А місцеперебуванням громовержця вважався Олімп. Він був здатний розподілити зло і добро на всій землі. Стародавні греки вважали, що саме Зевс подарував закони людям і владу царям. І він стежить за тим, щоб неухильно дотримувалися всі звичаї і традиції народу, а також зберігалися будинок і сім`я.

Легенда народження Зевса говорить, що його батько, хитрий і підступний Кронос, найбільше боявся того, що його скинуть  власні діти. І він вирішив їх знищити. Для цього Кронос став ковтати своїх нащадків живцем. Мати Зевса – Рея сховала свого сина на острові Крит в одній з найглибших печер. А своєму чоловікові дала обмотаний пелюшками камінь. В печері Криту потихеньку підростав захований Зевс. Ріг достатку кози Амальти  давав Зевсу все необхідне. Німфа Мелісса  забезпечувала його всім, у чому він мав потребу. Пройшли роки. Син скинув жорстокого батька, змусивши його повернути всіх проковтнутих дітей до життя. Найбільш могутній Зевс почав царювати на небі. Його братові Аїду дісталося підземне царство, а Посейдону – морські простори. При цьому вони вирішили, що керувати землею будуть спільно.

Зевс в Олімпії проживав в розкішному палаці, біля воріт якого неодмінно стояли дві посудини. В одній з них перебували дари Добра, а в іншій – Зла. Часом Зевс черпав вміст цих судин, посилаючи його людям.

Від Мнемосіни (Богині пам`яті) у Зевса народжується дев`ять Муз.

Зевс  є основоположником Олімпійських ігор, він запалив перший Олімпійський вогонь, і саме в його честь з 776 р до нашої ери почали проводитися змагання, на яких давньогрецькі мужі демонстрували свою силу, спритність і красу.  На період олімпійських ігор припинялися війни.

 Слайди 9,10,11

Повідомлення про статую Зевса Олімпійського підготовлені дітьми

Повідомлення про статую роботи Фідія — Афіна Парфенос ( V ст.до н.е)

Повідомлення про статую Хареса бога Геліоса., що увійшла до переліку семи чудес світу під назвою «Колос Родоський».

Творчість Мірона, Поліклета. Аналіз його робіт

Шедеври доби еллінізму: статуя богині перемоги Ніки Самофракійської, статуя Афродіти Мілоської (II ст. до и. е). Характерною рисою елліністичного мистецтва було зображення: потворності, абсурду, жорстокості, болю, страху. Прикладом такої роботи є скульптурна група «Лаокоон та його сини» (II ст. до и. е.).

Як ви уже дізналися, що за призначенням скульптуру поділяють на монументальну, монументально-декоративну та станкову.

  1. Зразки станкової скульптури та її характеристика.

Слайд 12

Практичне завдання № 1 «Скульптурні портрети»

Розгляньте зображення твору античної скульптури невідомого автора.

Проаналізуйте скульптурний твір за питаннями с. 35

  1. Живопис Античності

Слайд 13,14,15

Декоративне мистецтво Стародвньої Греції  (стилі вазопису). У вазописі виділяють чотири основні стилі: геометричний, орієнталізуючий, чорнофігурний та червонофігурний.

Слайд 16, 17

  1. Давньогрецьке ювелірне мистецтво

Інтерактивна вправа « Мікрофон» !!!!!!

Найбільше мене вразило…

Практичне завдання №2. «Ювелірне мистецтво античності»

Розгляньте зображення давньогрецьких прикрас. Чим, на вашу думку, вони відрізняються від сучасних ювелірних виробів

  1. Античний театр

Слайд 18,19

Практичне завдання № 3. Ілюстрація для перегляду. Розгляньте схему давньогрецького театру. Поміркуйте, чим античний театр відрізняється від споруд сучасних українських театрів.

Слайд 20, 21

  1. Мода Античності.

Слайд 22

  1. Музичне мистецтво

Слайд 23

Практичне завдання № 4. Віртуальна подорож «Скульптурне мистецтво античного світу» за питаннями підручника с. 42

 

VІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Рефлексія»

  • Що вдалося в реалізації завдання уроку, а що ні чи не зовсім?
  • Що було найцікавішим? Який вид роботи вам найбільш сподобався?
  • Що ви «здобули» для себе цікавого для розвитку власних умінь та навичок?

VІІ. Домашнє завдання

Заповнити таблицю характерних особливостей античного стилю за видами мистецтва

Коментарі

  • Facebook
  • Сайту

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *