Урок 24 “Мистецтво класицизму. Живопис. Музика. Одяг”

Автор уроку: 

 

Мета:Поглибити знання з предмету мистецтва. Ознайомити з відомими художниками класицизму. Розвивати любов до мистецтва, здатність працювати у вільній художній манері.

Тема уроку:  комбінований.

Обладнання: репродукції картин, комп’ютерна техніка, папір, кольорові олівці, пастелі.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя:

Класицизм в переводі від латинського означає зразковий. Де виник цей стиль» У Франції.

Розглянемо Францію 17 ст.

Класицизм «Великий стиль» короля Франції  Людовика XIV, який зробив великий підйом абсолютизму. Людовик XIV зрозумів важливість мистецтва, як способу пропаганди  свого царственого величчя.

Цей стиль став відображенням найвідомішого вислову «короля-сонця» – «Держава – це я!»Класицизм від слова – класичний – зразковий! Це коли люди знову визнали в античному мистецтві справжнє.

В основі класицизму лежать ідеї  раціоналізму, які формувалися одночасно з думками філософії Декарта. Художній твір, з точки зору класицизму має будуватися на підставі строгих канонів, тим самим виявляючи стрункість і логічність світобудови. Інтерес для класицизму представляє тільки вічне, незмінне в кожному явищі він прагне розпізнати тільки істотні, типологічні риси, відкриваючи випадкові індивідуальні ознаки. Естетика класицизму надає величезного значення суспільно-виховній функції мистецтва. Які характерні риси живопису класицизму:

  • Логічне розгортання сюжету;
  • Завершена врівноважена композиція;
  • Майстерна передача об’ємів за допомогою світлотіні;
  • Розмежування планів завдяки строго визначеним кольорам.

Теми картин: античні герої, історичні персонажі, міфологічні та біблійні сюжети.

Відомі художники: Н. Пуссен, К. Лоррен, А.Р. Менге, Ж.Л. Давід, Ш. Лебрен, А. Кауфман та інші.

У період планування класицизму в живописі сформувалися обов’язкові для виконання канони, що не допускали поєднання жанрів і використання алегорій, а також визначили чіткий розподіл фігур у композиції та розмежування планів за допомогою певних кольорів: передній план потрібно було передавати коричневим кольором, середній – зеленим, а дальній – блакитним. Проте, незважаючи на свою консервативність, стиль класицизм збагатив малярство багатьма художніми традиціями.

Видатним представником французького живопису в період класицизму був Жак Луї Давід. Його картини, написані під впливом античної культури, утверджують строгу мораль і стриманість  почуттів, від них віє духом суворості.

Презентація робіт  Жак Луї Давіда (6 робіт історичного жанру)

Розглянемо його відому роботу: «Перехід Бонопарта через перевал Сен-Бернар»:

  • Характеристика полотна
  • Коротка біографія Жак Луї Давіда

 

У 1804 р. Давід став «першим художником» імператора Наполеона. Живописець  створив багато відомих діячів того періоду, зокрема самого імператора: «Коронація Наполеона І та імператриці Жозефіни в соборі Паризької Богоматері», «Перехід Бонапарта через перевал Сен-Бернар», «Портрет Наполеона. 1812 р.» тощо.

  • Біографія Наполеона. Які країни завоював?

Розглянемо ще і одяг класицизму. Що в ньому  цікавого та дійшло до наших днів. Презентація одягу Франції XVII ст. –XVIII ст. (6 фото).

Сучасний класичний одяг ХХ ст.  (6 фото)

Практична робота

(7 хв.)

Об’єднуємо  учнів у 4 групи.

Капітани отримують завдання: одягнути манекен шаблон в класичний  одяг XVII ст. – XX ст. та презентувати.

Учні слухають музику Людвига ван Бетховена.

Учні слухають музику Людвига ван Бетховена. Німецького композитора.

Біографія Бетховена.

По черзі презентують свої роботи.

Висновок: 

  • Отже доба абсолютизму і ідеї Просвітництва призвели до виникнення стилю класицизму у мистецтві. Саме з Франції стиль класицизму розповсюдився на інші країни Європи: Німеччину, Італію Росію, Україну, Англію, Новий світ. Класицизм посилив дисципліну художнього мислення. Досягнення української культури доби класицизму і Просвітництва були б значно більшими вагомішими якби Україна в той час була незалежною державою  і мала б кращі можливості для національно-культурної самореалізації.

Підсумок уроку:

  • Назвіть характерні риси живопису?
  • Які жанри біли популярні в той час?
  • Основні тенденції в моді класицизму
  • Який одяг ми носимо сьогодні з стилю класицизму?

Учитель аналізує та оцінює учнівські роботи.

Домашнє завдання

Відомі музиканти класицизму. Реферат

Коментарі

  • Facebook
  • Сайту

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *