Урок 10 “Мистецтво готичного стилю”

Автор уроку: 

 

Тема. Мистецтво готичного стилю

Мета. Ознайомити з видами мистецтва готичного стилю . Вчити помічати особливості видів мистецтва. Збагачувати  естетичний досвід  учнів, спираючись на різні способи сприйняття: візуальний, аудіальний, діяльнісний. Формувати емоційне захоплення та виховувати поважливе ставлення до творів мистецтва.

Обладнання:

  1. Інтерактивна вправа за посиланням http://learningapps.org/watch?v=p94m1mis516
  2. Презентація зі зразками мистецтва готичного стилю.
  3. Записи на дошці: готика, готичний стиль, готичний собор, цегляна готика, вітраж, готичний живопис, книжкова  мініатюра, цехові об’єднання, трубадури, поліфонія, релігійний,  (церковний) театр, містерія, мораліте, фарс.
  4. Кросворд

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Вправа «Діалог»

  • Який стиль мистецтва вирізняється видовженим силуетом, великою кількістю стрілчастих вікон, каркасною конструкцією, оздоблений барельєфами та скульптурами?
  • Назва християнського храму, що втілив у собі основні риси готичного стилю?
  • На які дві групи, за матеріалом, можна поділити архітектуру готики?
  • Назвіть відомі вам собори?
  1. Інтерактивна вправа за посиланням (повторення)

http://learningapps.org/watch?v=p94m1mis516

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку.

 1.Слово вчителя.

  • Ми продовжуємо знайомитись з готичним стилем. Сьогодні відкриємо для себе види мистецтва готичного стилю. Ви будете активними помічниками, бо потрібна ваша зосередженість, мислення та небайдужість.
  • Чи потрібне вам знати про мистецтво готичного стилю? Чому?
  • Історія людства має багато цікавого, чому б нам про це не взнавати?
  • Тому почнімо.
  1. IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріал

1.Демонстрація презентації. Використання учнями підручника (с.90-96) для коментування слайдів.

Слайд1,2. Коментує вчитель, звертаючи увагу на тематику мистецтва .

Слайд 3. Вітраж. – Користуючись підручником, що таке вітраж? Які кольори переважали? Які теми?

Слайд 4. Живопис. – Особливості живопису готики? Як готичне мистецтво вплинуло на зображення біблійних персонажів? Відомі художники?

Слайд 5. Книжкова мініатюра. – Основна задача книжкової мініатюри – ілюструвати. – Які теми мініатюри? Який елемент композиції книги набув важливого значення? Праці яких мислителів ілюстрували у Франції?

Слайд 6. Декоративно-прикладне мистецтво. – Який вид декоративно-прикладного мистецтва був поширеним? Хто забезпечував виготовлення меблів? Чим оздоблювалися меблі? Назвіть характерні риси готичного інтер’єру?

Слайд 7. Мода. – Особливості жіночого одягу? Особливості чоловічого одягу?

Слайд 8. Музичне мистецтво. – Хто такі трубадури і яку музику вони популяризували? (Слухання першого аудіофайла. Світська музика) Але яка музика переважала? Визначення поліфонії. (Слухання другого аудіофайла. Духовна музика)

Слайд 9. Театральне мистецтво.  – Що стало причиною зародження релігійного театру? Чому, на вашу думку, він називався релігійним? Який вид театру став наймасовішим? В чому сутність цього виду? Як ви зрозуміли, чому він називається містерією? (Релігійна драма) Чого прагнули постановники містерій? Що являв собою такий вид театрального дійства, як мораліте? Хто був дійовими особами? Якому виду театру були притаманні гостра сатира та народний гумор? Яка тематика фарсу? Чим тематика театру фарс відрізнялася від тематики театру містерії? (Фарс повсякденне життя людей, містерія – релігійні сюжети) Чим відрізнявся театр мораліте від театру містерії та фарсу? (Персонажі мораліте – алегоричні фігури, містерії та фарсу – люди)

2.Робота у групах . Виконання завдання на с. 95 Створення ескізу чоловічого костюма (олівець).  Використовуємо мережу Інтернет. Але завдання повинно бути чітко регламентоване.

3.Демонстрація робіт. Визначити цікаві роботи.

  1. V. Узагальнення знань, вмінь.

 1 Кросворд. Засвоєння понять з теми «Готичний стиль».

  • Коли справитеся з кросвордом, у виділеному стовпчику взнаєте про себе приємне.

Питання до кросворду.

  1. Стиль Середньовіччя, якому притаманні видовжений силует, велика кількість стрілчастих вікон, каркасна конструкція, оздоблення барельєфами та скульптурами?
  2. Книжкове мистецтво.
  3. Готичний храм.
  4. Поєднання кількох голосів у складну мелодію.
  5. Вид театру з алегоричними персонажами.
  6. Поети-співаки, які популяризували світську музику.
  7. Театральне дійство з сатирою та гумором.
  8. Композиція, яку виготовляли зі шматочків прозорого кольорового скла, скріплених свинцевим обрамленням.
  9. Релігійна драма.
  • Які види мистецтва не відобразилися у кросворді? (Декоративно-прикладне, мода, живопис)
  1. VI. Підсумок уроку
  • Що ви можете сказати про готичний стиль?
  • Якими поняттями поповнили свій словник?
  • Які враження від мистецтва готики?

Коментарі

  • Facebook
  • Сайту

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *